روش‌های از بین بردن موهای زائد پا نظیر اپیلاسیون، شمع، وکس و… نیز  بسیار دردناک هستند و به همین دلیل افراد معمولا تمایلی به امتحان این روش  ها ندارند. به‌علاوه همه این روش ها موقتی و کوتاه‌مدت هستند و باید در  دوره‌های زمانی کوتاهی تکرار شوند. به همین دلیل افراد به دنبال پیدا کردن  روش‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها بتوانند موهای زائد پاهای خود را  بدون دردسر و ناراحتی برای مدتی طولانی از بین ببرند و به پاهایی زیبا و  یکدست برسند.

لیزر موهای زائد پا یکی از جدیدترین روش ها برای از بین  بردن موهای زائد است. روشی علمی و مدرن که بدون آسیب زدن به سطح پوست یا  لایه‌های زیرین آن، موهای زائد را ریشه‌کن می‌کند. در نتیجه این کار پاهای  شخص کاملا بدون مو، زیبا و براق می‌شوند و او می‌تواند بدون نگرانی  زیباترین لباس‌های کوتاه را بدون نیاز به جوراب به تن کند. مشخصا به دلیل  جدید بودن این روش، نگرانی‌ها، سوالات و شایعات درباره آن زیاد است. به  همین دلیل در این مطلب قصد داریم توضیحات کاملی درباره لیزر موهای زائد پا  ارائه دهیم تا شما بتوانید بدون نگرانی برای داشتن پاهایی زیبا اقدام کنید.

لیزر موهای زائد پا برای چه کسانی مناسب است؟

هر  فردی که از سلامت عمومی برخوردار باشد و به بیماری خاصی مبتلا نباشد،  می‌تواند موهای زائد پای خود را لیزر کند. انجام این عمل برای همه افراد با  هر نوع پوستی و هر رنگ مویی مناسب است. تنها زمان و میزان اثرگذاری آن  متفاوت خواهد بود. لیزر موهای زائد پا بر روی موهای تیره و پوست روشن  بهترین نتیجه را خواهد داشت. اما اثرات این روش در افرادی با موهای قرمز،  بلوند یا خاکستری کمتر است.

نکته دیگر اینکه لیزر موهای زائد بر روی  پوست همه افراد نتیجه یکسانی نمی‌دهد. به همین دلیل پزشک قبل از شروع جلسات  اصلی بر روی بخشی از پوست شخص تست لیزر را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که  لیزر روشی اثرگذار برای او است. اگر لیزر بر روی موهای فرد موثر باشد،  نتایج آن کاملا تضمینی است و بعد از چند جلسه، شخص دیگر نیازی به استفاده  از روش‌های دیگر از بین بردن موهای زائد خود ندارد. به‌طورکلی افرادی که به  بیماری‌های پوستی مبتلا هستند یا در ناحیه پاهای خود زخم باز یا حساسیت  دارند، نمی‌توانند از لیزر موهای زائد پا استفاده کنند.


نتایج لیزر موهای زائد پا تا چه زمانی باقی می‌مانند؟

لیزر  موهای زائد پا عملی با ماندگاری طولانی است. در بعضی افراد با یک دوره  لیزر موهای زائد دیگر رشد نخواهند کرد و نتایج آن تا مدتی طولانی باقی  خواهد ماند. اما در بعضی دیگر ممکن است نیاز به تکرار دوره‌ای جلسات لیزر  با فاصله‌های کمتر وجود داشته باشد. البته این تکرار دوره‌ای نیز معمولا  چند سال طول می‌کشد. بنابراین با یک دوره لیزر برای چند سال از شر موهای  زائد پا خلاص خواهید شد. با انجام این عمل رشد موها کمتر خواهد شد و تکرار  آن نیز باعث کندتر شدن سرعت رشد موها می‌شود. به همین دلیل با هر بار تکرار  دوره، مدت‌زمان ماندگاری نتایج بیشتر خواهد شد.

مزیت‌های لیزر موهای زائد پا :

  • نتایج این عمل برای مدتی طولانی باقی می‌مانند.
  • برخلاف دیگر روش‌های از بین بردن موهای زائد، لیزر درد ندارد و باعث ایجاد زخم یا بریدگی نیز نمی‌شود.
  • لیزر موهای زائد پا به پوست آسیبی نمی‌رساند و در مواردی می‌تواند باعث افزایش کیفیت پوست نیز بشود.
  • لیزر موهای زائد پا روشی سریع و کم دردسر برای خلاص شدن از شر موهای زائد است.
  • دیگر هیچ‌گاه مجبور به استفاده از روش‌های وقت‌گیر و دردآور از بین بردن موهای زائد نیستید.
  • زیباتر شدن پاها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس فرد می‌شود و به جذابیت او می‌افزاید.

تعداد جلسات لیزر موی پا چقدر است ؟

در  جلسات قبل از لیزر، پزشک شخص را معاینه می‌کند تا از وضعیت سلامت او مطمئن  شود و با توجه به حجم و نوع موها، تعداد جلسات موردنیاز را تعیین کند. در  طول هر جلسه با استفاده از دستگاه لیزر، اشعه لیزر به موهای زائد تابانده  می‌شود. این فرایند کاملا انتخابی است. درواقع پزشک محل موردنظر هدف قرار  می‌دهد و با تاباندن لیزر به محل هدف، فولیکول‌های مو را در آن ناحیه از  بین می‌برد.


توجه کنید که فرایند تولید فولیکول‌های مو و  رشد موها تنها با یک بار تاباندن لیزر متوقف نمی‌شود. به همین دلیل لازم  است که جلسات لیزر تکرار شوند تا موهای زائد به‌طور کامل از بین بروند.  فاصله جلسات معمولا ۶ تا ۸ هفته است. اما بعد از تکمیل یک دوره کامل (تعداد  جلسات دوره به تشخیص پزشک بستگی دارد) تا چند سالی نیاز به تکرار دوره  لیزر نخواهید داشت.


معمولا حجم موهای زائد پاها نسبت به  دیگر قسمت‌های بدن بیشتر است. همچنین سطح پاها نیز بسیار زیادتر از دیگر  قسمت‌ها است و همین موضوع باعث می‌شود که لیزر موهای زائد پا نسبت به دیگر  قسمت‌های بدن بیشتر طول بکشد. مدت‌زمان لیزر پاها بستگی به حجم موهای زائد  دارد. هرچه حجم موها بیشتر باشد، زمان عمل طولانی‌تر خواهد شد و تعداد  جلسات موردنیاز برای از بین بردن آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. تعیین تعداد  جلسات و زمان هر جلسه بر عهده پزشک است و از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد  بود. اما پزشکان معتقدند که لیزر موهای زائد پا حداقل به ۶ جلسه درمانی  نیاز دارد. مدت‌زمان هر جلسه نیز حدود ۱ یا ۲ ساعت خواهد بود.

در  برخی موارد این ۶ جلسه کافی نیست و برای رسیدن به نتیجه دلخواه لازم است ۸  تا ۱۲ جلسه درمانی طی شود. به‌طورکلی نوع پوست، رنگ مو، سابقه پزشکی، ضخامت  و تراکم موها، سابقه لیزر یا دیگر روش‌های زدودن موهای زائد در گذشته و…  از عواملی هستند که بر زمان عمل لیزر موهای زائد پا و تعداد جلسات موردنیاز  آن تاثیر می‌گذارند. نتایج لیزر موهای زائد بعد از جلسه اول قابل‌مشاهده  هستند. البته نتایج واضح‌تر بعد از جلسه سوم یا چهارم خود را نشان می‌دهند.  درنهایت با تکمیل جلسات تجویزشده می‌توانید به نتایج دلخواه خود برسید و  پاهایی زیبا و بدون مو داشته باشید.

مراقبت های لیزر موهای زائد

  • در جلسات مشاوره همه سوالات خود را بپرسید و بدون نگرانی یا استرس، سوالات خود را با پزشک در میان بگذارید.
  • اگر قبلا سولاریوم انجام داده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا لیزر معمولا بر روی پوست‌های برنزه نتیجه نمی‌دهد.
  • درصورتی‌که حساسیت پوستی دارید یا به بیماری‌های پوستی مبتلا هستید، از انجام لیزر موهای زائد پا خودداری کنید.
  • بعد  از هر جلسه لیزر برای مدت دو هفته از نور آفتاب دوری کنید. درصورتی‌که  نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان  بگذارید.
  • بعد از لیزر از روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد پا استفاده نکنید.
  • به مدت ۴ ساعت پس از لیزر حمام نکنید.
  • اگر احساس درد یا سوزش دارید، می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از رفتن به سونا، جکوزی یا استخر آب گرم خودداری کنید.

آیا لیزر موهای زائد پا عوارض هم دارد؟

لیزر  موهای زائد پا عملی بسیار کم‌خطر و کم عارضه است. با انجام این عمل تا چند  روز احساس سوزش خواهید داشت و پوست شما حساس‌تر خواهد شد. به‌علاوه تورم  ناحیه تابش و قرمزی آن نیز از عوارض لیزر موهای زائد هستند. اما ممکن است  برخی افراد تصور کنند که انجام این کار برای مدتی طولانی باعث ایجاد سرطان  خواهد شد. باید بدانید که این‌طور نیست. تاکنون هیچ دلیل محکمی مبنی بر  سرطان‌زا بودن اشعه لیزر پیدا نشده است. همچنین تجربه نیز ثابت کرده است که  انجام این عمل در کلینیک‌های معتبر، به‌جز عوارض چند روزه، عارضه دیگری را  به دنبال نخواهد داشت.

هزینه لیزر موهای زائد پا

هزینه‌ لیزر  مو به عوامل زیادی نظیر حجم و تراکم موها، تعداد جلسات موردنیاز، ضخامت و  رنگ موها، نوع دستگاه و تکنولوژی آن، کشور سازنده دستگاه وابسته است.  همچنین بسته به اینکه در چه شهری زندگی می‌کنید یا در کدام مرکز لیزر موهای  زائد را انجام می‌دهید، قیمت آن متفاوت خواهد بود. اما باید گفت که هزینه  این کار نسبت به لیزر موهای زائد دیگر قسمت‌های بدن و نیز دیگر روش‌های از  بین بردن موهای زائد بیشتر است. البته اگر نگاهی بلندمدت داشته باشیم،  خواهیم دید که با توجه به زمان ماندگاری و دیگر مزیت‌های لیزر موهای زائد  پا، هزینه انجام این کار در مقایسه با دیگر روش ها کاملا به‌صرفه است.

در نظر داشته باشید که قیمت های بسیار پایین لیزر به دلیل استفا|


#ناحیه لیزرهزینه (تومان)ناحیه لیزرهزینه (تومان)
۱ران پا۲۰۰/۰۰۰۶بیکینی تنها۱۲۵/۰۰۰
۲ساق پاها۱۸۰/۰۰۰۷بیکینی کامل و خط بیکینی۱۵۰/۰۰۰
۳کمر به پایین۴۰۰/۰۰۰۸نیم تنه جلو / پشت بانوان۳۵۰/۰۰۰
۴پا کامل۳۰۰/۰۰۰۹نیم تنه جلو آقایان۲۰۰/۰۰۰
۵مایو آقایان۱۹۰/۰۰۰۱۰نیم تنه پشت آقایان۴۵۰/۰۰۰

پاسخ به پرسش‌های متداول شما

  • آیا لیزر موهای زائد پا باعث سست شدن موهای سر، مژه‌ها یا ابروها نیز می‌شود؟

خیر.  لیزر مو فرایندی انتخابی است و تاباندن اشعه لیزر به یک بخش از بدن بر روی  دیگر قسمت‌های بدن اثر نمی‌گذارد. به همین دلیل جای هیچ‌گونه نگرانی وجود  ندارد. پزشک اشعه لیزر را تنها به منطقه‌ای که قصد از بین بردن موهای آن را  دارد، می‌تاباند و این اشعه تنها بر روی فولیکول‌های همین قسمت موثر خواهد  بود. پس لیزر موهای زائد پا نه تاثیری بر روی موهای زائد دیگر قسمت‌های  بدن می‌گذارد و نه تاثیری بر روی موهای سر، مژه‌ها و ابروها.

  • آیا رنگ موها در نتیجه لیزر موهای زائد پا موثر است؟

بله.  رنگ موها در تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر و نتایج آن تاثیر مستقیم  دارد. تجربه نشان داده است که نتایج لیزر موهای زائد در افرادی که موهای  تیره با پوستی روشن دارند، بهتر است و این افراد به جلسات کمتری برای لیزر  مو نیاز دارند. همچنین افرادی که موهای روشن یا پوستی تیره دارند تعداد  جلسات بیشتری برای لیزر نیاز خواهند داشت. در نتیجه هزینه این کار نیز برای  این افراد افزایش می‌یابد.

  • آیا می‌توان از لیزر موهای زائد پا برای از بین بردن موهای انگشتان نیز استفاده کرد؟

بله.  البته این موضوع محدودیت‌هایی دارد. لیزر موهای انگشتان پا برای افرادی که  پوست روشن با موهای تیره دارند، هیچ مشکلی نخواهد داشت و به‌راحتی قابل  انجام است. اما در افرادی که پوستی تیره یا موهای روشن دارند، جواب نمی‌دهد  و این افراد باید به سراغ دیگر روش‌های برطرف کردن موهای زائد بروند.

  • آیا می‌توان در دوران بارداری و شیردهی از لیزر موهای زائد پا استفاده کرد؟

بله.  تاکنون هیچ دلیلی مبنی بر مضر بودن لیزر برای جنین یا نوزاد پیدا نشده  است. لیزر تنها به لایه‌های میانی پوست نفوذ می‌کند. بنابراین هیچ آسیبی به  جنین نخواهد زد. لیزر موهای زائد پا نیز در ناحیه پا است و از بخش‌های  حساس بدن در این دوران دور است. پس جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. نکته‌ای که  در دوران شیردهی و بارداری وجود دارد این است که در این دوران هورمون‌ها  تعادل خود را از دست داده‌اند و به همین دلیل رشد موهای زائد حالتی طبیعی  ندارد. بنابراین انجام لیزر در این دوران ممکن است نتیجه مناسبی نداشته  باشد و صرفا باعث هدر دادن پول شود.

  • آیا لیزر موهای زائد پا درد دارد؟

خیر.  این روش یکی از روش‌های کم تهاجمی و بدون درد برای از بین بردن موهای زائد  است. البته پزشک در بعضی افراد برای به صفر رساندن درد یا سوزش ناشی از  تابش لیزر از پمادهای بی‌حسی استفاده می‌کند.

  • بهترین محل برای لیزر موهای زائد پا کجا است؟

قبل  از انجام لیزر باید مطمئن شوید که کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، معتبر  است. برای اطمینان از اعتبار کلینیک حتما از دوستان و آشنایان خود درباره  آن‌ها تحقیق کنید. می‌توانید نظرات کاربران را در شبکه‌های اجتماعی مختلف  بخوانید و نمونه کارهای کلینیک را نیز بررسی کنید. بعد از آن باید مطمئن  شوید که دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک کاملا به‌روز هستند و پزشک حاضر  نیز تخصص و مهارت کافی برای کار با این دستگاه‌ها را دارد.

در کلینیک  اسمان می‌توانید همه این موارد را به‌صورت یکجا بیابید. اسمان یکی از  معتبرترین کلینیک‌های پوست و مو در تهران است که خدمات خود را نه‌تنها به  شهروندان تهرانی بلکه به همه هم‌وطنان در سراسر کشور ارائه می‌دهد. بررسی  نمونه کارهای این کلینیک نشان می‌دهد که پزشکان حاضر در آن کاملا بامهارت و  باتجربه هستند و می‌توانند شخص را به چیزی که انتظار دارد، برسانند.  به‌علاوه هزینه‌های لیزر موهای زائد پا در این کلینیک نسبت به دیگر  کلینیک‌های تهران بسیار مناسب است.